قوانین و مقررات آوان

در این صفحه ما به منظور ارتقاء ارتباط و تعامل موثر با مشتریان و کاربران خود، قوانین و مقررات استفاده از خدمات و قراردادهای آژانس طراحی سایت آوان را جمع‌آوری کرده و در اختیار شما قرار می‌دهیم. این قوانین به منظور تضمین حقوق و وظایف هر دو طرف قرارداد و رفع ابهامات شما مشتریان عزیز ایجاد شده‌اند. لطفا پیش از ثبت درخواست یا سفارش خود، این قوانین را با دقت مطالعه فرمایید. 

قوانین و مقررات

حریم خصوصی

در آوان، احترام به حریم خصوصی به عنوان یکی از مهمترین قسمت‌های قوانین و مقررات ما، همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است و ما برای حفظ حریم خصوصی مشتریان خود احترام ویژه‌ای برخوردار هستیم. این سیاست حریم خصوصی توضیح می‌دهد که اطلاعاتی که از شما جمع‌آوری می‌شود چگونه استفاده، نگهداری، و حفاظت می‌شود. اطلاعات شما تنها برای اهداف ارتباطی و بهبود خدمات ما استفاده می‌شود و هرگونه اطلاعات حساس به صورت کامل حفظ شده و به دیگران منتقل نمی‌شود. پیش از مطالعه قوانین و مقررات ذکر شده، می‌توانید برای مطالعه جزئیات بیشتر در مورد حریم خصوصی به صفحه حریم خصوصی آوان مراجعه فرمایید.

قرارداد و توافقات

در هر پروژه طراحی سایت و دیجیتال قوانین و مقررات در قالب یک قرارداد رسمی بیان می‌شوند که شامل تعریف دقیق اهداف، زمان‌بندی، تعهدات، هزینه‌ها و جریمه‌ها می‌شود. مطالعه دقیق قوانین و مقررات در قالب قرارداد قبل از شروع هر پروژه توصیه می‌شود. کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران که در ارتباط با موضوع قرارداد می‌باشد بر این قرارداد حاکم خواهد بود. این قرارداد به همراه یک پیوست (طرح اولیه سایت)، به زبان فارسی و در دو  نسخه تنظیم گردیده و کلیه نسخه‌های آن دارای اعتبار یکسان و برابر می‌باشد.

کلیه نسخ این قرارداد و قوانین و مقررات ذکر شده در آن به امضاء متعاقدین رسیده و طرفین با امضای این قرارداد، خود را متعهد و ملزم به اجرای کلیه مفاد آن و پیوست‌های مربوطه می‌دانند.

تعهدات کارفرما

۱. کارفرما موظف به تامین و ارائه تمام مستندات و نیازمندی‌های لازم جهت تعریف دقیق طرح و پروژه که در پیوست قرارداد مشخص گردیده‌اند بوده و فرآیند شروع توسعه محصول از سمت مجری پروژه، منوط به تکمیل این موارد از سمت کارفرما و تایید نهایی طرفین می‌باشد.

۲. کارفرما متعهد به پرداخت مبلغ قرارداد در زمان و چهارچوب مشخص‌شده بر اساس قرارداد و قوانین و مقررات منعقد شده، به مجری پروژه می‌باشد.

۳. کارفرما متعهد می‌گردد که از داده‌های خود کپی پشتیبان تهیه نماید. در صورت عدم تهیه نسخه پشتیبان توسط کارفرما و بروز نقص یا از بین رفتن بانک اطلاعاتی، مجری پروژه تعهدی نسبت به این مسئله ندارد اما برای بازیابی اطلاعات همکاری می‌نماید.

تعهدات مجری پروژه

۱. تعهدات و مسئولیت‌های مجری پروژه در قرارداد تحت هیچ شرایطی بر اساس مدرک، اطلاعات و یا توصیه انجام شده توسط هیچ طرف ثالثی محدود نمی‌گردد، مگر به موجب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و دستورات مراجع قانونی ذیصلاح.

۲. مجری پروژه کلیه اطلاعات و مدارک دریافت شده از کارفرما را محرمانه تلقی کرده و بدون اجازه کارفرما حق افشاء یا واگذاری آن‌ها را به غیر ندارد. در غیر اینصورت مشمول مقررات افشای اطلاعات و مقررات جزایی مربوطه می‌باشد.

۳. تا تاریخ تحویل نهایی پروژه، محصول مذکور دارای گارانتی بوده و پشتیبانی و رفع مشکلات و نواقص احتمالی آن در این مدت به صورت رایگان بر عهده مجری پروژه می‌باشد.

۴. مجری پروژه موظف به رفع مشکلات احتمالی در جریان عملکرد صحیح موضوع قرارداد و قوانین و مقررات ذکر شده و در مدت قرارداد بصورت تلفنی پس از درخواست کارفرما می‌باشد.

۵. مجری پروژه موظف است نسبت به پشتیبانی محصول در صورت بروز مشکلات غیر قابل پیش‌بینی و ارائه خدمات به منظور رفع اشکالات احتمالی سیستم در مدت قرارداد اقدام نماید.

۶. در صورت نیاز به هر گونه تغییر، مجری پروژه موظف است قبل از انجام هرگونه اقدام، مستندات و کلیه موارد مربوط به آن را به تایید کارفرما و یا شخصیت های حقیقی و یا حقوقی معرفی شده توسط کارفرما رسانده و نظرات اصلاحی را مورد عمل قرار دهد.

۷. مجری پروژه متعهد می‌گردد نسبت به ارائه گزارش پیشرفت کار در بازه‌های زمانی تعیین شده در صورت نیاز و درخواست کارفرما اقدام نماید.

تعهد به کیفیت خدمات ارائه شده

ما تعهد داریم که طرح‌ها و پروژه‌های تولید شده تحت کنترل کیفیت دقیقی قرار گیرند. در صورت عدم رضایت، تغییرات و اصلاحات لازم به سرعت اعمال می‌شوند.

۱. مجری پروژه وظایف و خدمات خود را دقیقاً مطابق با شرایط خواسته شده در قرارداد و پیوست آن و در چارچوب قوانین و مقررات مملکتی انجام داده و تمام مهارت، دقت، سعی و تلاش خود را برای ارائه خدمات یادشده به کار خواهد برد.

۲. مجری پروژه در تمام موضوعات تخصصی و کاری پروژه، به عنوان یک مجری پروژه صادق و امین کارفرما عمل کرده و تمام تجارب و امکانات فنی و تکنیکی و مهارت‌هایی که بطور معمول برای ارائه بهتر خدماتی که در آن مشغول است، مورد نیاز می‌باشد را فراهم خواهد نمود.

تضمین کیفیت خدمات

حقوق مالکیت

کلیه حقوق علمی و معنوی طرح متعلق به کارفرما می‌باشد و مجری پروژه و همکاران پس از کسب اجازه از مالک محصول می‌توانند از نتایج مذکور استفاده نمایند. پس از پرداخت کامل هزینه‌ها، حقوق مالکیت کامل بر روی سایت و اجزای آن به مشتری منتقل می‌شود.

مدت اجرای قرارداد

۱. مدت اجرای قرارداد متناسب با قرارداد و بر مبنای تقویم خورشیدی است که دو طرف باید کلیه خدمات و پرداخت‌های موضوع قرارداد را مطابق با برنامه زمانی مورد توافق و پیوست قرارداد، انجام دهند.

۲. پس از پایان مدت ذکر شده و تحویل نسخه اولیه پروژه، دوره آزمایشی و پشتیبانی رایگان به مدت مشخص مطابق با توافقات صورت گرفته در نظر گرفته شده است تا تمام ایرادات و اشکالات پروژه منطبق با نظر کارفرما و موارد موجود در این قرارداد برطرف گردد. پس از پایان این دوره جهت دریافت این خدمات قرارداد پشتیبانی منعقد خواهد شد.

۳. مجری پروژه پس از امضاء و مبادله قرارداد، باید ضمانت توافق شده در قرارداد را به کارفرما ارائه نماید، همچنین کارفرما می‌بایست پس از عقد قرارداد، نسبت به پرداخت مبلغ پیش پرداخت انجام پروژه به میزان ۴۰ درصد مبلغ کل قرارداد اقدام نماید.

۴. در صورتی که مجری پروژه در مدت ۷ روز نتواند ضمانت خود را ارائه نماید و یا از امضای قرارداد بدون ذکر دلیل موجه سر باز زند، کارفرما می‌تواند به شکل یک طرفه قرارداد را فسخ نماید.

۵. در صورتی که کارفرما از پرداخت مبلغ قرارداد در بازه‌های زمانی تعیین شده امتناع نماید، کارفرما بنا به درخواست مجری پروژه موظف به آزاد سازی ضمانت اجرای پروژه ظرف مدت ۲ روز خواهد بود.

۶. مجری پروژه می‌تواند انجام تعهدات خود را بدون دریافت پیش‌پرداخت آغاز نماید که در این صورت، زمان شروع قرارداد همان زمان مبادله قرارداد خواهد بود، بدیهی است لغو قرارداد توسط کارفرما در زمان شروع قرارداد مستلزم پرداخت خسارت خواهد بود.

۷. مجری پروژه می‌تواند پروژه را منطبق بر موارد مورد توافق در قرارداد و پیوست قرارداد، سریعتر از زمان مقرر تحویل کارفرما نماید که در این صورت کارفرما موظف به پرداخت مبلغ قرارداد با توجه به پیشرفت ۵۰ درصدی و پایان پروژه مطابق با قرارداد و قوانین و مقررات خواهد بود.

مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت

مبلغ قرارداد بر اساس شرایط تعیین شده در قرارداد و مطابق با قوانین و مقررات و طبق تعرفه قانونی توسعه محصولات نرم‌افزاری در همان سال، در مقابل انجام خدمات موضوع قرارداد توسط مجری پروژه، به مجری پروژه پرداخت می‌گردد.

کارفرما موظف به پرداخت ۴۰ درصد از مبلغ پروژه به عنوان پیش‌پرداخت و همزمان با امضای قرارداد می‌باشد. همچنین مطابق توافق انجام شده ۳۰ درصد دیگر از مبلغ قرارداد با اتمام ۵۰ درصد پیشرفت و ۳۰ درصد باقیمانده از مبلغ قرارداد در زمان تحویل به مجری پروژه پرداخت می‌گردد.

تبصره: درصد پیشرفت کار در پیوست قرارداد که به امضای دو طرف خواهد رسید مشخص می‌گردد و مورد قبول هر دو طرف خواهد بود.

تغییرات و اصلاحات

تغییرات احتمالی در طول پروژه باید با ما مشاوره شده و توافق کامل حاصل گردد. هر تغییری که پس از توافق صورت گیرد، ممکن است هزینه و زمان پروژه را تحت تأثیر قرار دهد. پشتیبانی فعال و کارآمد به شما اطمینان می‌دهد که در صورت بروز هر گونه مشکل یا نیاز به راهنمایی، یک تیم حرفه‌ای آماده است تا به شما کمک کند. این ارتباط مستقیم در نهایت موجب افزایش رضایت و اعتماد کاربران به سایت شما می‌شود.

۱. در صورتی که در حین اجرای کار، مجری پروژه ضرورت تغییراتی را در شرایط اختصاصی قرارداد احساس نماید، موظف است موضوع را کتباً به کارفرما اعلام نماید. کارفرما موضوع درخواست شده توسط مجری پروژه را در اسرع وقت بررسی و نتیجه را در ظرف مدت دو هفته به مجری پروژه اطلاع خواهد داد.

۲. هر گونه تغییر در قرارداد طی یک الحاقیه جداگانه که به تایید طرفین می‌سد، صورت خواهد گرفت. در صورت توافق با تغییرات درخواست شده در مستندات پروژه، کارفرما تغییرات پذیرفته شده را کتباً به اطلاع مجری پروژه می‌رساند.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

پشتیبانی در طراحی سایت یکی از جنبه‌های حیاتی است که به شدت بر تجربه کاربری و موفقیت یک وب سایت موثر می‌باشد.

پروژه‌ها به طور متوسط به مدت ۱۲ ماه دارای دوره پشتیبانی رایگان از طرف مجری پروژه می‌باشد. پس از اتمام این دوره آزمایشی، کارفرما می‌بایست جهت دریافت خدمات و فعالیت‌های پشتیبانی، نسبت به عقد قرارداد پشتیبانی در صورت علاقه به ادامه همکاری با مجری پروژه اقدام نماید.

تبصره:‌ ملاک انجام کامل موضوع قرارداد در بخش قوانین و مقررات این است که پروژه از کیفیت مناسب با نظر نماینده کارفرما متناسب با طرح اولیه برخوردار بوده، عاری از نقص، همه بخش‌های آن قابل استفاده و دسترسی باشد و در مدت زمان دوره آزمایشی تمامی خطاهای موجود در آن دیده و برطرف شود.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

رفع اختلافات

در صورت وجود هرگونه اختلاف یا ابهام، تلاش خواهیم کرد تا به صورت دوستانه و مصالحه‌آمیز آن را حل کنیم. در صورت بروز اختلافات، موضوع بدوا در جلسه مشترک بررسی می‌گردد و در صورت عدم توافق از طریق مراجع قضایی صالح پیگیری و رای صادره از این مراجع مورد تایید طرفین و لازم الاجرا خواهد بود.

فورس ماژور

هر گاه به علت حوادث قهری و غیر مترقبه هر یک از طرفین قرارداد نتوانند تعهدات خود را انجام داده و قوانین و مقررات ذکر شده را رعایت کنند، عدم انجام تعهدات، نقض قرارداد تلقی نخواهد شد و قرارداد به قوت خود باقی خواهد ماند. جنگ اعم از اعلام شده یا نشده، انقلابات و اعتصابات عمومی، شیوع بیماری‌های واگیردار، زلزله، سیل و طغیان‌های غیر عادی، خشک‌سالی‌های بی‌سابقه و همچنین آتش‌سوزی‌های دامنه دار که ناشی از کار مجری پروژه نباشد جزو حوادث قهری محسوب شده و در مورد خسارات ناشی از آن‌ها به ترتیب ذیل عمل خواهد شد.

تبصره: مجری پروژه در صورت بروز شرایط فورس ماژور در قوانین و مقررات بایستی بلادرنگ موضوع را به اطلاع کارفرما برساند. کارفرما به تشخیص خود و همفکری با مجری پروژه تدابیر لازم را اتخاذ خواهد نمود. در طول مدت تعذر مجری پروژه موظف است حداکثر تلاش خود را در جهت حفظ اقدامات انجام شده و مدارک تولید شده به بهترین نحو مطلوب و با کمترین تاخیر به عمل آورد.

تبصره: چنانچه مدت فورس ماژور بیش از سه ماه گردد، در آن صورت هر یک از طرفین چنانچه تمایل داشته باشد، اختیار فسخ قرارداد را با ارائه یادداشت کتبی دارد. در این شرایط مجری پروژه محق به دریافت هزینه‌هایی است که به طور واقعی تا لحظه وقوع فورس ماژور در ارتباط با عملیات موضوع قرارداد و قوانین و مقررات شرط شده انجام داده است.

تغییرات در قوانین و مقررات

ممکن است قوانین و مقررات ما در آینده تغییر کنند. درصورت اعمال هر گونه تغییرات در قوانین و مقررات،‌ این موارد اعلام شده و در سایت قرار خواهند گرفت.